Actemium verbetert orderverzamelproces voor Mathot

Mathot Medische Speciaalzaken levert medische hulpmiddelen aan particuliere klanten en zorginstellingen. Medewerkers in het magazijn van Mathot bij Haarlem verzorgen dagelijks 1.000 tot 1.600 bestellingen. Leverbetrouwbaarheid staat voorop: klanten hebben de medische producten nodig. Het is een grote uitdaging. Hoewel Mathot al een leverbetrouwbaarheid van 99% had, deed Mathot een beroep op Actemium om zijn logistieke proces te optimaliseren. Actemium adviseerde diverse aanpassingen in het logistieke proces en implementeerde papierloos picken met voice. Orderpickers werken nu met audio-instructies die ze met hun stem bevestigen. Ze hebben hun handen vrij en meer focus in hun werk. Bovendien kiezen zij niet langer op basis van product kennis, maar op basis van een referentienummer. Dit verbeterde de betrouw baarheid en efficiëntie met nog eens 20%, maar ook de flexibiliteit. De kans op fouten is nu bijna nihil en het is makkelijker om nieuw personeel op te leiden. Daarnaast adviseerde Actemium meer optimalisaties van de werkplek. Medewerkers picken nu meerdere bestellingen tegelijk, rechtstreeks in de verzenddoos. Als finishing touch verbeterde Actemium ook de IT door de koppeling te verzorgen tussen Vocollect Voice Picking en het bestaande Navision ERP-systeem.